torsdag 25 november 2010

Renovering - Byrå

Jag var alltså på IKEA för ett par dagar sedan i jakt på en mindre byrå. Jag fastnade för HEMNES men kom fram till att den inte skulle få plats i rummet utan det behövdes en mindre storlek och sprang på byrån RAST som hade de perfekta måtten men som kanske kunde ha sett roligare ut..


Återigen fick jag användning av min nya favoritprodukt den matta svarta lacken Elegant från Beckers. Självklart ville Bo vara med och hjälpa till och det fick han såklart.



På köksavdelningen köpte jag tre par knoppar i metall, SVEP,  men redan nu är jag sugen på testa några av dessa (det första paret är de jag använt mig av):
Vilket par tror ni blir bäst?
Tidsåtgång: 25 minuter
Material: byrån Rast ifrån IKEA, 3 par knoppar Svep ifrån IKEA, 1dl matt svart lack Elegans ifrån Beckers
Kostnad: Totalt 336kr, byrån 199kr, knoppar 117kr, färg 20kr
Svårighetsgrad: Lätt

Det tog lika lång tid att måla om byrån som att montera den! Det är så många som har en stor tröskel att gå över för att våga prova på att renovera en möbel. Man är ovan och tror kanske att det kommer att vara för svårt och att man behöver en massa verktyg men så är inte fallet. Här till exempel gick det åt 1dl färg och en pensel, that's it! Jag använde kartongen som byrån kom i som skydd när jag målade och mindre än en halvtimme senare var allt klart. Så våga prova!

Idag är en stor dag nämligen min födelsedag! Så ikväll blir det middag med trevligt sällskap och lite paketöppning, spännande!

Kramar till er!
Therese



1 kommentar:

  1. Hej Therese, så fin din byrå blev!

    Vänliga hälsningar,
    Lina, Beckers Färg

    SvaraRadera