tisdag 30 november 2010

Julbordet

I helgen åt maken och jag årets första julbord och det rekommenderas varmt; julbordet på Hotell Blommenhov i Nyköping.

Förrutom allt gott att äta skulle jag gärna se de här detaljerna på vårt julbord:

Hunden kanske är lite otippad på ett matbord men jag vet att många letat efter den så jag tänkte tipsa om var man kan köpa den.

Den senaste veckan har det sett ut såhär på vårt nya matbord


Små glasljusstakar från IKEA som kan användas till stående ljus och värmeljus. Glasvas från Åhléns med en vacker lila Hyacint och ett vitt blockljus med ljusfat också från Åhléns.


Hyacinter har ju en så oemotståndligt vacker lök att jag tycker att de gör sig bäst i glasvaser så man ser hela löken.

Nu är det dags att mysa hemma i värmen och akta sig för vinterkylan. Imorgon kommer lite bilder på hur tomten ser ut nu med ett vitt täcke över sig och även vad du bör tänka på när du lägger golv.

Kramar till er mina fina läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar